Wallpaper Institusi Usrah
5:37:00 PM | Author: Nik Muhammad Amin
"Kisah peperangan yang dilalui oleh Nabi SAW benar-benar memberikan pengajaran yang bermakna kepada kita semua sebagai umatnya. Perang bagi nabi bukan bertujuan menghancurkan musuh semata-mata, malah yang sebetulnya ialah menghapuskan kejahatan dan memalingkan musuh kepada kebenaran.
Apabila kita berperang kerana membela bangsa, maka bukan jihad namanya. Jika kita berperang kerana kepentingan diri atau gerakan, itu juga bukan jihad. Berperang dalam erti kata sebenar ialah kerana ingin menegakkan kalimah Allah. Maka Allah SWT telah meletakkan syarat-syarat asasi yang mesti diikuti dalam medan peperangan.
Kesatuan sangat penting dalam berjihad. Berada dalam satu saff yang teratur, taat kepada perintah ketua, mendahulukan yang terpenting, jangan pentingkan diri sendiri, memulakan dengan nama Allah yang Maha Mulia, menjauhi maksiat dan memperkasakan taat, serta sentiasa memperbetulkan niat."

Usai study malam semalam, berehat sebentar bersama Adobe photoshop CS. Teringin nak create wallpaper bagi persatuan yang dicintai, Institusi Usrah. Sesiapa yang berminat untuk letakkan sebagai wallpaper di desktop anda, silakan. Free of charge je. Untuk gambar yang berkualiti, klik pada gambar dulu, kemudian baru save.




This entry was posted on 5:37:00 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

8 Komentar:

On December 4, 2009 at 8:42 PM , aMeL said...

Lebih berminat dengan watak wallpaper tersebut. Boleh beri pada beta tak??

 
On December 5, 2009 at 12:46 AM , Nik Muhammad Amin said...

hokey..

 
On December 5, 2009 at 1:24 AM , kak aitiqah said...

Wah dah pandai bermain dgn adobe cs..huk..huk leh la ajar akk pas nih

 
On December 5, 2009 at 1:38 AM , Nik Muhammad Amin said...

haha, sy xpandai pun. tp xpe, nak ajar jugak. tiada baayaran, cuma ada syarat. setengah jam belajar, kak ika kena create 4 wallpaper IU. haa..ada berani tanggung risiko?

sure xberani nye (=.=)!

 
On December 5, 2009 at 1:42 AM , Anonymous said...

oohhh...
garangnye cikgu ni..
demeng tinggi ..=)
Nak demand jugak!!..
nak wall paper yg ukhuwah fillah punye..hehe

 
On December 5, 2009 at 1:43 AM , Anonymous said...

demand la..

 
On December 5, 2009 at 1:51 AM , Nik Muhammad Amin said...

mestilah garang, sbb tu jaman dulu2, tok2 guru berjaye mencetak begitu ramai ulama' yg dsegani. cuba belek sejarah..Hm, tp garang bertmpat la..

tp skrang, ramai guru2 yg takut kat pelajar. denda sket dan kena saman dgn parents. tegur sket dah kena buli dgn pelajar. Hm, camne neh..

~ kearah pentauhidan perlembagaan Malaysia

(garang x saya?)

wallpaper ukhuwah fillah? hm, dalam setahun lagi siap. skrang mnyak sebok ("_")

 
On December 6, 2009 at 1:05 AM , aMeL said...

Amin. Ade versi baru (kaler hijau). kalo nak, amik dlm blog aku...